امروزه ما به طلابي هدفمند ، اميدوار،بانشاط،دردمند، باتقوا، آشنا با قرآن وحديث، زمان شناس، كارآمد وتوانمند در عرصه قلم وبيان نياز منديم.لذا به نظر مي رسد كه در بخش هاي آموزشي ؛ پژوهشي ، فرهنگي ، تبليغ ومديريت در حوزه بايد شاهد نوآوري وشكوفايي باشيم. اگرحوزه بخواهد در مسائل مختلف شكوفا شود بايد از دورن متحول شود. خلاقيت ونوآوري در ابعاد فوق به تنهايي نتيجه بخش نمي باشد . طلاب در حوزه هاي علميه بايد به گونه اي آموزش ببينند وتربيت شوند كه علاوه بر اين كه خود متأثر از برنامه ها وآموزش ها شده وخودسازي كرده انداز نظر علمي پربار گشته خلاق ومربي هم باشند. آن زمان است كه ما يك حوزه علميه خلاق داريم. در حوزه بايد آموزش وپرورش وپژوهش باهم هماهنگ ودركنار هم به گونه اي قرار گيرند كه طلاب در هر سه بعد تقويت شوند. هدف حوزه هاي علميه تربيت طلاب خلاق ، مبتكر و متفكرونويسنده مي باشد ، جهت دستيابي به اين هدف بايد در حوزه هاي عليمه در تمام زمينه هاي فرهنگي ، آموزشي ، پژوهشي و تبليغي خلاقيت ونوآوري داشت.
کلیدواژه: نوآوری، تولیدعلم، پژوهش، حوزه علمیه
نویسنده سرکارخانم منصوره غلامی ، استاد راهنما و پژوهشگر مدرسه علمیه الزهراء(س) اراک
فرم در حال بارگذاری ...