موضوع: "مصاحبه"
من منصوره غلامی متولد 1354 هستم در سال 1374 وارد مدرسه علمیه الزهراء(س) شدم. مجوز تدریس در دروس ادبیات عرب را گرفتم و در حوزه الزهراء(س) مشغول تدریس شدم. همزمان دوره های اساتید راهنما را نیز گذراندم و از سال 1385 تاکنون در مدرسه الزهراء(س) و فاطمه الزهراء(س) مشغول به راهنمایی تحقیقات پایانی هستم. در سال 1392 در مقطع سطح 3 در رشته فقه و اصول با تدوین پایان نامه با موضوع : کاهش ارزش پول و پیامدهای فقهی آن با کسب رتبه عالی فارغ التحصیل شدم. در ضمن فعالیتم در فراخوان مقالات مختلف شرکت کردم و در برخی فراخوان ها برگزیده شدم. در سال 1392 از سوی معاونت محترم پژوهش شروع به تدوین کتابچه تحلیل بلایا در آینه قرآن و کتاب نقش مادران در تربیت دینی فرهنگی فرزندان شدم که متاسفانه مساعدتی در جهت چاپ و نشر آنها صورت نگرفت. کارگاههای مهارتی مختلفی از جمله طرحنامه نویسی، مقاله نویسی و روش تحقیق را در مدارس علمیه شهر اراک برگزار کردم. در دوره های مهارتی اساتید جناب آقای طرقی و جناب دکتر اسلامپور شرکت کرده ام. در هسته پژوهشی مدرسه نقش دبیری دارم و در فراخوان رشد 4 در سال 1394 رتبه 2 کشوری را بدست آوردیم.
چکيده پایان نامه:
کاهش ارزش پول موضوعي است كه نياز به بررسي هاي فقهي دارد. به علت اين كه در صدر اسلام نوع پول ها درهم و دينار و از جنس طلا و نقره بوده است، از ثبات نسبي ارزش در مقايسه با پول هاي جديد برخوردار بوده اند. لذا ارزش پول در باره پول هاي امروزي كه غالباً از جنس كاغذ بوده و اعتباري مي باشند، مطرح است. کاهش ارزش پول پیامدهای فقهی را در دیون و قراردادهای مدت دار به دنبال دارد و در این صورت شخص مديون بايد مبلغي را بپردازد كه از جهت عرفي بري الذمه محسوب شود.به همین دلیل طبق نظر اکثر فقها جبران کاهش ارزش پول ضروری است. البته در اين خصوص اختلافاتي هم به خاطر مثلي و قيمي بودن پول مطرح است. كه برخي از فقها جبران کاهش ارزش پول را قبول ندارند. لذا اگر ملاك را عرف بدانيم، وبه جهت رعایت قاعده عدل و انصاف و قاعده لاضرر، در پرداخت دیون و قراردادهای مدت دار که به اندازه ای به تاخیر افتاده اند که ارزش پول به علت تورم کاهش شدید دارد جبران آن ضروری خواهد بود. جمع آوري اطلاعات در اين تحقيق به روش كتابخانه اي بوده و از منابع روایی، فقهي و اقتصادی استفاده شده است. هدف از نگارش اين تحقيق اولا پاسخ به سوال ذهني خود محقق بود وثانيا بهره بردن ديگران در خصوص پرداخت ديونشان مي باشد.
كليد واژه: پول، ارزش پول،كاهش ارزش پول، پرداخت ديون.
من آزاده الحسيني متولد 1360 هستم. در سال 1374 وارد مدرسه علميه الزهراء(س) اراك شدم و موفق به گرفتن مدرك سطح 2 حوزوي شدم . از سال 1386 رسما كار كتابداري را در مدرسه شروع كردم. 2 دوره كوتاه مدت كتابداري را در شهرهاي قم و همدان به كارشناسي اساتيد محترم جناب آقاي حسنوند و طاهري گذراندم. در سال 1394 در جشنواره برترين هاي حوزوي به عنوان كتابدار نمونه كشوري انتخاب شدم. كتابها را در كتابخانه بصورت كنگره رديف بندي كرده ام . نعداد 14500 نسخه كتاب در كتابخانه موجود است كه در موضوعات: كليات، اخلاقي، ادبيات عرب، ادبيات فارسي، تاريخ، علوم قرآن و حديث، تفسير و فقه و اصول دسته بندي شده اند. عضوگيري از طلاب و غير آنان در همه ي اوقات سال امكان پذير است و معمولا در هفته ي پژوهش در مراسم ويژه ي پژوهش از كتابخوانان برتر حوزه الزهراء تقدير و تشكر نيز مي شود. من با معاون پژوهشي مدرسه و كتابداران استان در ارتباط هستم و با شركت در نمايشگاههاي مختلف كتاب، نيازمندي طلاب و كمبود تجهيزات كتابخانه را در نظر مي گيرم. الكتب بساتين العلماء
الف) بیوگرافی
من عذرا قاسم آبادی، متولد 1315 هستم. در سال 1373 وارد حوزه الزهراء(س) اراك شدم و در سال 1379 موفق به اخذ مدرک سطح 2حوزوی شدم. در آزمون تربیت مدرس شرکت کردم و مجوز تدریس گرفتم. در مدرسه ي علميه الزهراء(س) شروع به تدريس كردم. به مدت دو سال نيز در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در محضر اساتید، تلمذ کردم. من از سال 1345فعالیت نویسندگی را شروع کردم. در روزنامه کیهان ، اطلاعات و همشهری مقاله می نوشتم. 4دوره نویسندگی را در قم در محضر اساتیدی مانند: آقای ابوالقاسم حسینی ژرفا، سید جعفر کشفی و دکتر اسلام پور گذراندم.در فراخوان های مقالات شرکت می کردم و جلسات تفسیر خانگی برگزار می کردم.در سال1391 وارد مقطع سطح3حوزوی شدم و با امتیاز 19 پایان نامه ی خود را با موضوع: خود فراموشی در آیات و روایات قرآن تدوین کردم و فارغ التحصیل شدم. در حال حاضر داوطلب شرکت در آزمون سطح 4 حوزوی در رشته فقه خانواده هستم. و من الله التوفیق.
ب) چکیده پایان نامه
مساله ی خود فراموشی به معنی این است که انسان راه سعادت خود را گم کند و هم در دنیا و هم برای آخرت سود و زیان خود را نداند. مذموم بودن خود فراموشی نه تنها در دین مبین اسلام، بلکه هر آیینی هست. در قرآن کریم آیه 19 سوره حشر صراحتا می فرماید: خود فراموشان در اثر اینکه خدا را فراموش کردند خداوند هم نفس خود اینها را یعنی چگونه بودنشان و چگونه زیستن و چگونه بایدشان را از یادشان برده است…..